Kroppen efter en graviditet

Det är mycket som förändras efter en graviditet, enligt mig.
  • Din kropp har genomgått något fantastiskt, därför är du stolt över din kropp och mån om att ta hand om den. Kroppsfixeringen om att vara smal är inte lika viktig. Att ha en stark kropp som orkar prioriteras högre!
  • Ser någon mitt bröst, eller någon annan kroppsdel? Inte lika farligt längre (har ju visat upp mig helt naken för ett gäng människor på förlossningen, BB och  även BVC och MVC.)
  • Hur ser jag ut? Hur SKA jag se ut? Vilken storlek har jag nu? (Ja, man tappar uppfattningen om ens egna kropp. Man känner sig smal eftersom magen är nästintill borta, men höfterna - minskar dem?)
  • Din kropp är inte din egen längre. Bebisen har nu rätt till den på alla sätt. 
 
Jag trodde att jag skulle ha mer panik att återgå till ursprungsvikt samt tappa ännu mer i vikt. Men, jag har ett mer avslappnat förhållningssätt till min kropp redan och tänker att resten får lösa sig. Dock saknar jag alla mina kläder... byxor kan jag inte ha ännu!
 
 
Allmänt | förlossning, tankar | |
Upp