Julens press och stress!

Hej!
 
Nu är julen snart över och det är ett år tills nästa gång.
 
All press och stress som bara några få dagar kan inbringa är ju inte så konstigt om man då blir lite osams.
I min familj började vi traditionen att bråka varje jul någon gång när min äldsta syster fick en egen familj. Det blev liksom lite olika fokus man hade och inget var som det brukade. Jag måste erkänna att jag tyckte att det var lite jobbigt till en början...
 
Men nu har detta fött med sig nya traditioner och nya sätt att umgås på. Nu är det mysigt igen och man har förväntningar som stämmer överrens med verkligheten ganska bra. Man vet helt enkelt vad man kan förvänta sig och det mesta brukar bli rätt så bra.
 
Nästa jul blir det dock verkligen annorlunda. Då har jag och min sambo en son att visa julen för. Vi har aldrig firat ihop tidigare, så även det blir nytt. Blir jättespännande och säkert inte alls som vi tänker oss. Men förhoppningsvis bra ändå.
 
Jag ser redan fram emot nästa jul...
 
 
Allmänt | Julstök, julpress | |
Upp